Jdi na obsah Jdi na menu

Z HISTORIE POSUNU NA FIREMNÍ VLEČCE (aktualizováno)

Na naší pile byl posun na vlečce od zahájení výroby v roce 1984 (tehdy ještě Jihomoravské dřevařské závody, s.p.) zajišťován lokomotivou řady T444. Konkrétně strojem s označením T444.0080 (následně přeznačena na řadu 725.080).
Tento stoj s přezdívkou "Karkulka" vyrobily v roce 1964 Turčianske strojárne, n.p. Martin a k nám na pilu se lokomotiva dostala po vyřazení z depa ČSD v Olomouci.

725080f.jpg

Lokomotiva byla na přelomu let 1998-9 vyřazena z provozu a již v roce 1999 byla odstavena v depu v Olomouci.

725080a.jpg

725080d.jpg

Zde se jí dostalo alespoň základní údržby a byla stále provozuschopná.

Po roce 2000 byla prodána do Brna (společnost Lokotrans), kde byla několik let ostavena v depu v Brně.

725080b.jpg

725080e.jpg

V roce 2000 posun na vlečce přechodně zajišťovala lokomotiva řady T710 657-8 (T334.0657).

710657b.jpg

Následně posun na vlečce převzala a plně zajišťovala lokomotiva řady T708.

Je dobrou a zajímavou skutečností, že původní lokomotiva T444 stále existuje. Od roku 2013 je totiž součástí expozice železničního muzea Výtopna Zdice. Je však bohužel již neprovozuschopná a v dost žalostném stavu (viz. dolní foto).

PS: máte-li nějaké staré fotky z provozu na pile, tak nám je pošlete. Díky.

2021-04-30--2-.png

 

"Naše" lokomotiva T444.0080 v Muzeu Výtopna Zdice

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář